Welke documenten heeft u nodig om een hypotheekaanvraag in te dienen bij de bank. Onze adviseur geeft u exact aan welke documenten er gevraagd worden, maar hieronder vindt u alvast de meest voor de hand liggende documenten
- Originele werkgeversverklaring
- Recente loonstroken van de aanvrager en/of medeaanvrager
- Pensioengegevens van de aanvrager en/of medeaanvrager indien men ouder is dan 55 jaar
- Saldo opgave huidige hypotheek (betaalde rente overzicht)
- Eigendomsakte (koopakte of akte van levering) (compleet)
- Koopakte nieuw aangekochte c.q. aan te kopen woning
- Verkoopakte huidige woning
- Kopie bankafschrift op naam van aanvrager(s) ivm incasso van de rente
- Kopie paspoort of identiteitskaart van de aanvrager en/of medeaanvrager (geen rijbewijs). Bij oudere identiteitskaart ook kopie achterkant i.v.m. de handtekening
- Kopie van contracten doorlopend krediet, persoonlijke lening, autofinanciering, aandelenlease etc.
Bij nieuwbouw:
- Kopie van de aannemingsovereenkomst
- Kopie van het bestek
- Bouwtekeningen en/of brochure